Riktigt Quality time

Vi hade en riktikt kul helg. Jag tror att vi inte kunde få något likadant om vi bodde fortfarande i Singapore.
 
I lördags akte vi tidigt till Kottlasjön. Det var lite kallt men barnen gick i vatten ändå. Jag orkade inte. Det ser ut som att C är mer van vid kallt vatten än E.  Tyvarr fick han mina gener tror jag. Men kämpade han ändå.
 
Det var lättare när vi åkte till Breviksbadet den nästa dagen. Vatten var varmare och vi åkte dit lite senare. Vi tog med oss köttbullar och macaroni till lunch. Det var så skönt att vara ute.
 
Nyss i skolan har vi läste om novell "Mannen med barnvagnen". Jag känner igen mannens tankar. När vi bodde i singapore kände det som att vi bara jobbade hela tiden. Knappt hade vi tid för barnen. På helgerna brukade vi till malls eller indoor playgrounds som är inte grattis.  Kanske försokte vi inte tillräckligt mycket men för att ha en bekväm utflykt behövde man att betala pengar.
 
Här är det så lätt, förra veckan var vi bara på vår lektplats nära hos oss. Vi spelade fotbol och gick hem. Det var enkel men vi fick tid men barnen. Här känner jag uppfylda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



RSS 2.0